Pagina's

woensdag 8 januari 2014

De tijd gaat snel... veel te snel

Tja, op deze blog heb ik vorig jaar niet veel tijd doorgebracht. Nieuwe tijden, nieuwe middelen... De facebookpagina van Piet Mobilus heeft deze blog wat overbodig gemaakt. Mijn mobiele dagboek is daarheen verhuisd.

Toch gebeurden er het voorbije jaar wel interessante dingen. De Ducato waaraan ik vorig jaar nog moest beginnen is ondertussen een volwaardige camper geworden, die zijn sporen al verdiende in Italië.


Voor de camper en ook misschien ook voor wat woon-werk verkeer kwam er een kleine telg bij: de ludieke Ludix bagpacker: beladen met pak en zak.


Maar het mooiste kwam er ergens in mei. Nadat de 2cv AZU en de Dyane andere oorden op gingen zoeken, kwam er uit het verre Limburg een leuke Engelander: de Morris Minor Tourer. Een babyblauwe volkse cabrio, die overal op veel sympathie kan rekenen. Dus ook bij mijn vrouw en dat gaf de doorslag om hem aan te schaffen. Al veel leuke ritten mee gedaan...


Maar oude liefde roest niet, zegt men. Al doet ze dat in werkelijkheid wel degelijk. Ik vond er nog ééntje: een Renault R4 tje. Maar geen gewone R4 zoals ik er al verschillende had, wel een F4 ofte een fourgonette. Een zeldzame met zijramen en met plaats voor vier (dus mét achterbank). Voorlopig leven chassis en koets gescheiden omdat het chassis nood heeft aan flink wat laswerk. Maar het komt (ooit) wel weer goed!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen