Pagina's

dinsdag 13 september 2011

't is weer voorbij, die natte zomer...

Weer al een hele tijd geleden dat ik hier nog iets postte. Er is nochtans één en ander veranderd in mijn mobielland. De ligfiets ging de deur uit, wegens te weinig gebruikt en zeer toevallig vond ik een schitterende Renault 6 met heel weinig kilometers en in zeer goede staat. Dat komt omdat hij recht uit het zonnige, zuiderse Frankrijk kwam. Nog met Franse nummerplaten! Ondertussen netjes ingeschreven -en niet als oldtimer- en op de weg met nieuwe lange Belgische platen. Rijdt zalig!

Tijdens de vakantie maakten we ook even tijd voor een weekendje Salbris (Frankrijk). Daar zaten die week zowat 10 000 ! 2pktjes en afgeleiden samen. Dankzij John en Tineke van de Gentsche 2pk'tjes hadden we er nog een knus plaatsje. Een ware openbaring waar zelfs mijn vrouw niet genoeg kon van krijgen.

Ondertussen werkte ik ook nog wat verder aan de 2cv Manx (spiegels, sluiting motorkap...) maar ik moet er nog mee naar de schouwing voor een definitieve goedkeuring.

En dan toch nog een nieuw perspectief. Salbris heeft zijn sporen nagelaten. Ik zocht al een tijdje naar een 2cv bestelwagentje. Ik had eerst contact met een engelsman ivm een Acadiane Mixta (bestelwagen met plaats voor vier), maar dat is afgesprongen. Maar ik vond een waardige vervanger een heel eind in Frankrijk: een 2cv AZU uit 1962 in behoorlijk originele toestand. Moet nog opgehaald worden, maar dat komt binnenkort.

Het belangrijkste zou ik nog vergeten. Mijn liefde voor Renault kreeg een fikse deuk toen net voor de vakantie de verbindingsas tussen de motor en de versnellingsbak van mijn Scénic het voor bekeken hield. Een rekensommetje in de garage gaf als resultaat dat het sop de kool niet meer waard was. Met spijt in het hart ging die 'goeie' Scenic in de verkoop. Een autobedrijfje kocht hem op voor een naar alle verhoudingen nog redelijke prijs. En met dat geld kocht ik een kleinere Japanse vervanger: éne Mazda Demio uit 1998. Erg ruim voor zijn grootte, bolt goed, niet te veel kilometers, goed onderhouden... een verstandshuwelijk. Wait and see.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten