Pagina's

maandag 12 april 2010

Een dijk van een route

Gisteren mijn eerste echte Gentse liggersfietstocht meegereden. Rond Ieper ligt een zachtgolvend open landschap. ook de hemel was grotendeels open, afgezien van enkele snel voorbijschuivende wolken. Want veel wind was er wel.
Dank aan de eeuwige en markske die wellicht de auteurs van deze aangepaste kanalendijkroute zijn. aangepast betekent hier: ontdaan van overbodig kasseiwerk. Want dat laatste blijft bij ligfietsers toch een gevoelig punt.


Tien deelnemers: zeven ligfietsers en drie gehandicapten (zo hoorde ik een vrouwtje het onderweg zeggen aan haar al even oude echtgenoot) op een trike.
Veel bijgeleerd. ook over mijn eigen kunnen en niet-kunnen. Bij wijlen was ik de traagste (vooral bergop), maar doorgaans liepen de ongeveer 60 km zeer vlot.


Fotograferen vanop de trike gaat behoorlijk goed. En dit is dan het zicht dat ik de hele namiddag onder mijn streamer te zien kreeg. Boven de streamer een zeer mooi en afwisselend landschap. Smaakt... naar nog!
Meer foto's vind je hier
En een leuk filmpje staat hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten